Komunikat o błędzie

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE w eval() (linia 11 z /home/popieluszko/ftp/web_popieluszko/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).

Relacja z pielgrzymki do Warszawy

wtorek, 24 Listopad 2015

W dniach 21-22 listopada br., udaliśmy się z naszej wspólnoty parafialnej na Pielgrzymkę do Warszawy, do grobu naszego Patrona – bł. Ks. Jerzego Popiełuszki. Wyjazd miał charakter dziękczynny za pierwszy w naszej parafii odpust ku czci Błogosławionego oraz za dar relikwii z krwi Ks. Jerzego, które staraniem Księdza Proboszcza znajdują się już w naszej kaplicy.

Po dotarciu do stolicy, zakwaterowaliśmy się w Centrum Okopowa Caritas Polska i po otrzymaniu szczegółowych instrukcji udaliśmy się od razu do pokoi na nocny spoczynek, ponieważ następny dzień zaplanowany był na bardzo intensywne zwiedzanie.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wspólnej modlitwy i Mszy Św. w pięknej kaplicy Centrum, którego byliśmy gośćmi. Po Eucharystii i wspólnym śniadaniu, mogliśmy udać się do kolejnych miejsc zaplanowanych w programie naszej pielgrzymki.

Pierwszym z miejsc była Katedra Polowa Wojska Polskiego oraz znajdujące się w jej podziemiach Muzeum Ordynariatu Polowego. To miejsce poprzez liczne eksponaty oraz prezentacje multimedialne ukazało nam raz jeszcze jak piękna jest historia naszej Ojczyzny i jak wielkie było poświęcenie ludzi dla których Polska była najważniejsza. Wędrując pięknie uformowanymi korytarzami, mogliśmy krok po kroku odkrywać także historię duszpasterstwa wojskowego, począwszy od chrztu Polski, aż do czasów współczesnych. Niezwykle wymowną była sala poświęcona kapelanom, którzy zginęli w katastrofie smoleńskiej w 2010r. – utrzymana w klimacie zadumy i wyciszenia sprawiła, że każdy z uczestników zatrzymał się przy niej dłuższą chwilę…

Kolejnym z miejsc naszej Pielgrzymki było Muzeum Katyńskie. Jak dowiedzieliśmy się od Przewodnika jest to pierwsza w świecie placówka martyrologiczno – muzealno – badawcza, która ma na celu dokumentacje zbrodni katyńskiej, popełnionej na 22 tysiącach jeńców i więźniów przetrzymywanych w latach 1939 – 1940 w sowieckich obozach i więzieniach. Z wielkim przejęciem „mijaliśmy” kolejne relikwiarze, czyli gabloty z „pamiątkami” po zamordowanych, które są niemymi świadkami tych okrutnych wydarzeń minionego wieku…

Trzecim z kolei miejscem naszej „wędrówki” po Warszawie, był główny cel naszego pielgrzymowania a więc kościół pw. Św. Stanisława Kostki, przy którym znajduję się grób bł. Ks. Jerzego Popiełuszki. W tym miejscu, we wspólnej modlitwie, zawierzyliśmy całą naszą parafię wstawiennictwu Błogosławionego Patrona. Następnie zwiedziliśmy przykościelne Muzeum, pokazujące (nieznane dla nas dotąd) codzienne życie w domu rodzinnym Państwa Popiełuszko a także niezwykłą drogę „dojrzewania” naszego Patrona do służby Bogu i ludziom, za którą poniósł najwyższą cenę. Po modlitwie w Sanktuarium, mogliśmy udać się na pyszny obiad do Centrum Okopowej…

Ostatnim punktem naszego pobytu w Stolicy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zaplanowane na 2 godziny zwiedzania miejsce, swoim niezwykłym klimatem i aranżacją sprawiło, że czas minął nam jak jedna chwila. Podążając korytarzami za naszym Przewodnikiem, na nowo odkrywaliśmy niezwykłe poświęcenie tylu młodych ludzi, którzy jak mówiło jedno z widniejących haseł „chcieli być wolni i wolność sobie zawdzięczać”. Barwne opowieści i niesamowity przekaz Pana Andrzeja, połączone z multimedialnymi pokazami sprawiły, że czuliśmy się niemalże jak naoczni świadkowie tamtych historycznych wydarzeń…

Do Rzeszowa wróciliśmy w godzinach wieczornych, pełni planów na następny „pielgrzymkowy szlak”, z nadzieją w sercu, że może za rok już w większym gronie, uda się znów powrócić do tych niezwykłych miejsc i grobu naszego Patrona…

Ks. Grzegorz Dąbrowski

Kliknij tutaj aby przejść do galerii zawierającej wszystkie zdjęcia z pielgrzymki